starówka w poznaniu

Poznań

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Stolica Wielkopolski to dziś jedno z najlepiej prosperujących miast w Polsce. Ulokowane po zachodniej stronie kraju bardzo mocno swym charakterem i obrazem przypomina wielkie europejskie metropolie. Poniżej kilka najważniejszych powodów, dla których warto przeprowadzić się do Poznania na stałe.

Poznań jest jednym z największych i jednym z najstarszych miast polskich. Od wieków stanowi ono niezwykle istotny punkt turystyczny, ekonomiczny, kulturalny, przemysłowy i naukowy środkowej części Europy. Wydaje się, że dziś Poznań jest jednym z najatrakcyjniejszych miejsc w Polsce do zamieszkania i dalszego życia. Oto kilka powodów, dla których zdecydowanie warto przenieść się do stolicy województwa wielkopolskiego.

Gospodarka
Poznań może pochwalić się jedną z najlepiej zorganizowanych gospodarek w kraju. Miasto jest bowiem jednym z najważniejszych biznesowych oraz przemysłowych punktów na mapie Polski. Od wielu lat Poznań cieszy się opinią miejsca wyjątkowo przyjaznego do inwestowania. Co więcej, wiarygodność inwestorów z Poznania jest wg agencji ratingowych nieznacznie niższa od tej, jaką mogą pochwalić się inwestorzy ze znacznie większej Warszawy. Do Poznania warto więc przenieść się, jeśli wiąże się swoją przyszłość z założeniem własnej działalności i inwestowaniem w inne spółki.

Niskie bezrobocie
Przy zmianie miejsca zamieszkania bardzo ważne dla Polaków są wskaźniki bezrobocia w danych miastach. Poznań ma niezwykle niski odsetek mieszkańców, którzy nie są zatrudnieni w żadnym zakładzie. W 2013 roku stopa bezrobocia wyniosła nieco ponad 4%. Podobny wynik uzyskały tylko Warszawa i Trójmiasto, co dobitnie świadczy o ilości pracy w stolicy Wielkopolski. Ma to oczywiście związek z licznymi przedsiębiorstwami, które pojawiają się w mieście z każdym kolejnym dniem i tworzą nowe stanowiska pracy.

Doskonała komunikacja międzymiastowa
Poznań ze względu na swoją pozycje i położenie jest jednym z najlepiej zorganizowanych komunikacyjnie miast. W Poznaniu zbiega się 5 dróg krajowych i 4 wojewódzkie. Cały czas trwają prace nad dokończeniem sieci obwodnic Poznania, które pozwolą nieco zmniejszyć ruch samochodowy w jego centrum. Poznań to także wyjątkowo ruchliwy punkt na mapie kolejowej Polski. Tutaj bowiem zbiega się ze sobą aż 8 linii kolejowych, dzięki którym można dostać się np. do Wrocławia, Warszawy, Szczecina, Piły, ale również do Berlina. Dworzec główny PKP w Poznaniu uległ ostatnio renowacji i jest jednym z najatrakcyjniejszych w kraju.

Mądrze zorganizowana komunikacja miejska
Transport na terenie miasta to 18 linii tramwajowych i aż 53 linie autobusowe. Oczywiście, komunikacja miejska nie jest doskonała, ale w skali krajowej należy do jednych z najlepiej zorganizowanych.

Gratka dla fanów sportu
Poznań jest miastem wyjątkowo bogatym w ofertę sportową. To tu właśnie swoje mecze rozgrywa słynny Lech Poznań, w którym gole zdobywał sam Robert Lewandowski. Popularny Kolejorz rozgrywa mecze na nowoczesnym stadionie, który podczas Euro 2012 był świadkiem trzech spotkań grupowych. Oprócz tego każdej jesieni odbywa się w Poznaniu coraz bardziej znany Maraton Poznań im. Macieja Frankiewicza. Dodatkowo sporo dobrego znajdą w Poznaniu fani tenisa, zawodów konnych oraz lekkiej atletyki.

Jeśli uważasz, że Poznań to miejsce, w którym byłbyś w stanie zamieszkać, sprawdź aktualnie oferty sprzedaży mieszkań w tym mieście: dom.money.pl/mieszkania/sprzedaz/poznan . Średnia cena lokum w stolicy Wielkopolski wynosi 343133,33 zł i jest niższa od średniej ceny mieszkań w Warszawie o 264038 zł (dane za dom.money.pl/mieszkania/sprzedaz/poznan).

Artykuł opracowany przez portal Money.pl
Autor: W. Chentkiewicz

Czytaj także

    Komentarze (5)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Wieczna studentka (gość)

    Studiuje w Poznaniu i jestem zauroczona tym miastem. Mili ludzie, sporo zielonych terenów, jezioro i wiele innych miejsc do spędzenia aktywnego czasu. Lubię też poznańskie rogale i kojarzącą się z tym miastem Galerie Maltę, często wpadamy tam ze znajomymi wrzucić coś na ruszt, dobrze, że mają rabaty dla studentów.

    Izra (gość)

    Jestem pyrą poznańską, tu się urodziłam, wykształciłam tu mieszkam i pracuję i jak ktoś tak jak ja kocha to miasto a jednak doskonale sobie zdaję sprawę jak ciężko tu żyć, to czytając takie bzdury jak powyższa notka zaczyna mieć iście krwiożercze nastawienie - Gospodarka - a i owszem się rozwija, ale trzeba pamiętać że większość firm musi nieźle się nakombinować żeby przeżyć, bo w Poznaniu urzędnicy robią absolutnie wszystko żeby ludziom prosperującym utrudnić życie - Niskie bezrobocie - spowodowane tym że większość pracowników zgadza się na najniższą stawkę (to samo stanowisko z tymi samymi obowiązkami w Krakowie jest opłacane 2,5 raza więcej w Warszawie 3 do 4 razy więcej) - Dobrze i mądrze zorganizowana komunikacja - no to już absolutny hit idiotyzmów, miałam okazję porównać komunikację miejską choćby we Wrocławiu, który liczbą mieszkańców przypomina Poznań, bez dwóch zdań Wrocław wygrywa, bo tam nie trzeba się co chwilę przesiadać a na tramwaj nie czeka się dłużej niż 5 minut (nie mówiąc już o Berlinie w którym tramwaje podjeżdżają minuta po minucie bo tam komunikacja służy ludziom a nie tak jak w Poznaniu zarządowi MPK i ZTM). I jeszcze dodatek o którym tu nie wspomniano - nieadekwatność opłat (czynsz, woda, bilety) w stosunku do zarobków - tylko w Poznaniu trzeba się nieźle nakombinować jak wszystko po opłacać i przeżyć.

    Wojtek (gość)

    Ładnie zabalowaliście w sylwestra, bo jeszcze was trzyma. Poznań jest rozkopany i dziurawy, a końca remontów nie widać. Ze sportów dba się tylko o stadion dla bandy przepłacanych gogusiów. Praca jest, ale w call center za najniższą krajową. Centrum miasta jest wyludnione i zasyfione. Komunikacja miejska co chwila zmienia rozkłady i cudem jest jak wszystko jeździ według planu dłużej niż tydzień. Do tego ludzie wiecznie narzekający na hałas, bo Kontener Art hałasuje, bo tor hałasuje, bo Ławica hałasuje, bo Krzesiny hałasują. Do tego jeszcze dochodzi lobby świrów rowerowych, którzy najchętniej by zamknęli centrum nawet dla pieszych.