Należy dokładnie skalkulować, czy warto zmienić operatora

Należy dokładnie skalkulować, czy warto zmienić operatora (© fot.WOJCIECH GADOMSKI / POLSKAPRESSE )

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Niższy abonament, darmowe rozmowy w weekendy, itd. – nowa umowa z operatorem telekomunikacyjnym miała przynieść same korzyści. Skończyło się na powrocie do „starej” firmy i karze umownej w wysokości ok. 180 zł. Pani Zofia, 83-latka z Poznania (nazwisko znane redakcji) oskarża akwizytora Telekomunikacji Novum o oszustwo, a poszkodowanych w ten sposób osób jest więcej.

Przedstawicielka TN zadzwoniła do pani Zofii w czerwcu i zaproponowała spotkanie w sprawie zmiany abonamentu telefonicznego na bardziej korzystny. Tego samego dnia przedstawicielka TN zjawiła się w domu poznanianki, gdzie podpisano dokumenty. Niestety, starsza pani nie przeczytała dokładnie formularzy, a pracownica TN nie zostawiła jej kopii umowy. Gdy po kilku dniach zadzwoniła do pani Zofii przedstawicielka Telekomunikacji Polskiej z pytaniem, czy rzeczywiście rezygnuje z ich usług, ta zdziwiona stwierdziła, że nic podobnego, miała tylko płacić inny abonament. TP można upoważnić do odstąpienia od umowy z TN, więc pani Zofia tak zrobiła. Wydawało się, że sytuacja jest załatwiona, ale 17 lipca przyszła z Telenovum faktura na kwotę 181,78 zł. Córka pani Zofii dowiedziała się, że jeśli matka odstąpiła od umowy później niż w ciągu 10 dni, to musi ponieść takie koszty.

Przedstawiciele handlowi innych operatorów często podają się za pracowników Grupy TP lub udzielając fałszywych informacji próbują nakłonić do zmiany operatora – mówi Maria Piechocka, rzecznik prasowy TP. – W związku z nasileniem się tego problemu uruchomiliśmy bezpłatną infolinię 0 800 500 005, gdzie można zgłaszać podejrzenie nieetycznych działań konkurencji. Pod tym numerem można również sprawdzić, czy osoby, które podają się za naszych przedstawicieli, rzeczywiście nimi są. Średnio około 10–15 klientów tygodniowo, zgłasza się do salonów sprzedaży TP z pretensjami, że zostali oszukani. Ostatnio szczególnie często zdarza się to po wizycie przedstawicieli firmy Telekomunikacja Novum, której nazwa wprowadza klientów w błąd. Przedstawiciele przedstawiają się, że są z Telekomunikacji, „zapominając” dodać Novum. Niepokojący jest fakt, że jeśli klient się zorientuje, że to inna firma, przedstawiciele handlowi informują, że powstała ona w miejsce TP. Mówią też, że jeśli klient nie podpisze umowy to będzie miał wyłączony telefon, bo TP jest likwidowana. Wszystko to jest nieprawdą.
– Staramy się kłaść szczególny nacisk na jakość, kulturę i etykę prowadzonych działań handlowych – zapewnia Joanna Krzciuk, specjalista ds. marketingu TN. – Nasi pracownicy na szkoleniach informowani są o obowiązku rzetelnego informowania abonentów oraz o konsekwencjach, jakie grożą za sprzedaż nieetyczną. Mechanizmy wynagradzania handlowców skonstruowane są w sposób uniemożliwiający pobranie zapłaty w przypadku „złej” sprzedaży. Co do pani Zofii, zarząd podtrzymuje decyzję, bo klientka złożyła rezygnację po upływie regulaminowych 10 dni. Nie ma podstaw do anulowania opłaty aktywacyjnej, chyba że klientka pozostanie w gronie naszych abonentów.

Zdaniem Adama Mazurka, radcy prawnego, pani Zofia powinna uchylić się od skutków prawnych umowy zawartej pod wpływem błędu, który podstępnie wywołała druga strona – powołując się na artykuły: 58, 86 i 88 Kodeksu cywilnego. – Działanie takie nosi znamiona czynu zagrożonego karą, pani Zofia może o tym zawiadomić policję lub prokuraturę – dodaje.

Czytaj także

    Komentarze (44)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Madzia (gość)

    nie byłam przekonana, mama mnie gnebiła, abym zmieniła operatora, ale teraz jak juz jestem w novum jestem na prawde zadowolona.

    Baron (gość) (M.)

    Zgadzam się, każda konkurencja jest dobra dla klientów. W telekomunikacjach, czy to stacjonarnych czy komórkowych, różnorodność firm, ofert, osłabianie pozycji monopoli obniża ceny usług i serwuje dobre promocje. Także popieram tnovum i inne.

    M. (gość)

    teraz po zmianie telekomunikacji polskiej na orange, nie powinno być takich problemów i pomylek.. Także mniejsze formy będą się mogły w spokoju rozwijać.

    x (gość)

    Druga taka firma to Telekomunikacja Dzień dobry-banda oszustów. Bazują na pierwszym członie nazwy telekomunikacji wprowadza w błąd . wycofanie sie kosztuje 290 zł. ZŁODZIEJE !!!!!

    Marysia (gość)

    Niepotrzebne nakręcanie i tworzenie afery. Kazdy kto się dokładnie zapozna z ofertą t-novum, wie, że jest ona dobra.

    Damina (gość)

    Dzwoni do mnie pewna pani z TP przedstawia się ładnie pięknie i twierdzi że trzeba zmienić abonament (od kilkunastu lat mam 30zł miesiecznie i plus to ile wydzwonię) na droższy. Czy ktos już sie spotkał z czymś takim. nie wiem czy się zgodzić na zmianę. wydzwania tak już od kilku tygodni. a ja ją zbywam.

    expl (gość)

    Ja ma abonament u tego operatora już drugi rok i nie narzekam. Nie przekonuje mnie ani tp serce ani tp rozum. Wolę korzystać z własnych tych części ciała, a że novum zaoferowało mi lepszą ofertę... wszystko jest jasne.

    Yorrick (gość)

    Lepiej wybrać się osobiście, zwłaszcza jeśli ktoś ma blisko do Wrocławia. Firma Dzień Dobry mieści sie na ulicy Prostej 36. Tu artykuł:
    gazetawroclawska.pl/artykul/500316,uwazaj-na-telekomunikacje,2,id,t,nk.html#dodaj-komentarz

    Ewelina (gość)

    Na pewno warto rozmawiać, ale trzeba mieć z kim. Ja wolę stracić, niż mam być oszukana.
    Jeśli ktoś nie potrafi przekonać potencjalnego klienta profesjonalnym przedstawieniem oferty
    to na pewno zrazi niedopowiedzeniami wiele osób. Nikt nie lubi być oszukiwany nawet za mniejsze pieniądze.

    krissi (gość)

    Co za chamy! Wkręcili moją mamę w to i sama nie wiem czy sama mam dzwonić już do Netii, czy czekać aż oni się odezwą, bo to NOVUM to oszuści i matacze! bazują na popularności tych wielkich firm i wykorzystują ludzi!! skandal!!

    Adrian (gość)

    ...warto wymieniać opinie i doświadczenia, te złe jak i dobre. Warto również czytać, a czytanie ze zrozumieniem plus konstruktywna rozmowa to klucz do sukcesu. Moja babcia, gdy odebrała telefon, usłyszała tylko Telekomunikacja, gdyż dla niej istnieje tylko jedna taka firma, która ma monopol na usługi tele, tak samo jak poczta polska i telewizja... ALE - przed podpisaniem czegokolwiek i spotkaniem z kimkolwiek konsultuje wszystko ze swoim synem, moim tatą. Ja korzystam z usług Telekomunikacji NOVUM (!!!) i poradziłem, aby porównali i przeanalizowali ich ofertę dla mojej babci. Wyszło zdecydowanie na niekorzyść giganta kierującego się nie tylko sercem, ale i rozumem...w swoich biznesach. Także zanim pochwalimy się na forum tym, że nie za dobrze słuchamy i zbyt niedokładnie czytamy... na ofercie Novum poćwiczmy te dwie umiejętności, gdyż całkiem możliwe że okaże się, że warto:) z korzyścią dla naszych portfeli:)

    hehe (gość)

    Ludzie nie dajcie się nabierać na to oszustwo, pytajcie skąd dzwonią. Nie od dziś wiadomo, że podszywają się pod TP. Naciągają w większości starszych ludzi, oferując obniżenie abonamentu telefonicznego, w rzeczywistości wiąże się to ze zmianą operatora telekomunikacyjnego. Firma to istne złodziejstwo, reklamujcie to w urzędzie praw konsumenta! Trzeba z tymi krętaczami zrobić porządek.