Dopiero co doszłaś do ładu z karmieniem piersią, a tu już okazuje się, że należy wprowadzać nowe produkty do diety Twojego maluszka… Jakie pokarmy wybierać, by dostarczyć mu wszystkich niezbędnych witamin i minerałów? Jak przekonać pociechę do kulinarnych nowości? Oto Twój poradnik w pigułce!

Po 4 miesiącu
Jeśli Twój maluch skończył już 4 miesiąc, a Ty do tej pory karmiłaś je mlekiem modyfikowanym, powinnaś zacząć myśleć o wprowadzaniu do codziennego jadłospisu warzyw. Jeśli jednak do tej pory karmiłaś piersią, ze zmianami możesz poczekać do skończenia 6 miesiąca życia. Należy pamiętać, że po 4 miesiącu nadal dla dziecka głównym pokarmem jest mleko, dlatego na początku możesz karmić metodą 50/50. Najpierw daj dziecku połowę porcji mleka i uzupełnij to niewielką porcją nowego warzywa.

Warzywa są niezbędne w diecie każdego człowieka i umożliwiają mu prawidłowy rozwój, a także wzmacniają układ odpornościowy. W zależności od rodzaju, należy wprowadzać je do menu stopniowo – możesz zacząć od marchewki, ziemniaków czy brokułów. Wielu pediatrów poleca podawanie przecierów ze słoiczków, ponieważ użyte do produkcji warzywa przeszły wszelkie niezbędne badania. Dla przykładu, BoboVita Pierwsza łyżeczka Brokuły nie posiada w swoim składzie żadnych konserwantów, barwników czy wzmacniaczy smaku. Ponadto, jest produktem bezglutenowym i niesolonym.

Po 6 miesiącu
Na tym etapie życia maluszka powinnaś powoli przyzwyczajać je do kaszek i kleików. Należy wprowadzać je zgodnie z zaleceniami dotyczącymi glutenu, czyli po ukończeniu 6 miesiąca życia (lub 4-5 w przypadku karmienia sztucznym mlekiem). Kaszki są bardzo ważne w diecie dziecka, gdyż dają odpowiedni zastrzyk energii, a także są wzbogacone w żelazo i witaminy konieczne do prawidłowego funkcjonowania.

Kaszka ryżowa o smaku waniliowym (BoboVita) jest bardzo prosta w przygotowaniu. Możesz zmieszać ją z mlekiem modyfikowanym lub preparatem mlekozastępczym i nie wymaga gotowania. Nie zawiera też mleka krowiego ani laktozy, co jest bardzo ważne w przypadku dzieci z alergiami pokarmowymi. Kaszka wzbogacona jest w 9 witamin i cenne składniki mineralne, dzięki którym nie będziesz musiała martwić się o ich dodatkowe uzupełnianie.

Po 9 miesiącu
Mięso to źródło białka, żelaza i witamin z grupy B, dlatego po skończeniu 9 miesiąca życia przez Twojego maluszka, możesz je wprowadzać do codziennej diety. Najlepiej zacząć od kurczaka lub indyka w połączeniu z warzywami.

Możesz też podawać gotowe obiadki, takie jak np. Makaron z kabaczkiem, kurczakiem i pomidorami. W produkcji tego słoiczka nie użyto żadnych barwników i konserwantów, na co powinnaś zwracać szczególną uwagę. Warzywa zostały ugotowane na parze i zblendowane tak, by ułatwić dziecku jedzenie i przyzwyczaić je do smakowania nowych konsystencji.

Pamiętaj, że pierwszy rok dziecka to czas obserwacji. Powinnaś zwracać uwagę na produkty, takie jak jaja czy mleko, ryby, orzechy by upewnić się, że maluszek nie ma na nie alergii.
Powodzenia!

Czytaj także

    Komentarze (0)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!