Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont na trasie kolejowej Wolsztyn-Grodzisk

Magdalena Łukaszewska
mal
W ramach prac przebudowana zostanie stacja kolejowej w Rakoniewicach, powstaną nowe perony m.in. w Rostarzewie, Drzymałowie

W marcu 2011 rozpoczął się pierwszy etap modernizacji linii kolejowej na odcinku Wolsztyn - Poznań.
-Wyremontowanie 73 kilometrów torowiska kosztowało 84 miliony złotych. 70 procent tej kwoty stanowiło dofinansowanie z funduszy unijnych w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 - mówi Zbigniew Wolny, rzecznik PKP.

W tym roku inwestycja ma być kontynuowana. - W ramach tego projektu zostanie zmodernizowany odcinek na długości prawie 11 km pomiędzy przystankiem Drzymałowo, a stacją Grodzisk Wielkopolski- wyjaśnia Arkadiusz Pawłowski, zastępca burmistrza Rakoniewic.
Główne cele modernizacji to skrócenie czasu podróży, zwiększenie przepustowości linii, poprawa dostępności obiektów kolejowych dla osób niepełnosprawnych. Wskutek inwestycji ma się też poprawić bezpieczeństwo podróżnych. Infrastruktura kolejowa ma być mniej uciążliwa dla środowiska.
- Modernizacja znacznie poprawi również dostępność do aglomeracji poznańskiej osób z regionu- tłumaczy Mirosław Siemieniec z Polskich Kolei Państwowych.

Projekt obejmuje zmodernizowanie istniejącej nawierzchni kolejowej, podtorza i odwodnienia na odcinku pomiędzy Drzymałowem a Grodziskiem Wielkopolskim. W ramach prac przebudowana zostanie również stacja kolejowa w Rakoniewicach. Najważniejszym elementem tej części inwestycji będzie dostosowanie obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych, budowa nowych urządzeń rogatkowych i samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Zbudowane zostaną również nowe i przebudowane istniejące perony w: Tłokach, Rostarzewie, Rakoniewicach, Drzymałowie i Ruchocicach. W ramach modernizacji powstanie także nowy przystanek w Grąblewie, a najbardziej ruchliwe przejazdy kolejowe (na drogach wojewódzkich i krajowych) otrzymają nową nawierzchnię.

Prace budowlane mają rozpocząć się 1 czerwca. Do końca sierpnia tego roku w czasie remontu, na odcinku Grodzisk - Wolsztyn ma zostać wprowadzona komunikacja zastępcza. Dokładne informacje o jej organizacji zostaną przekazane przez przewoźnika.
Jak zapewnia rzecznik PKP roboty modernizacyjne nie powinny wpłynąć na częstotliwość kursowania pociągów na trasie Wolsztyn – Luboń.
Całkowity koszt projektu to ponad 30 mln zł W ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego podpisano umowę na dofinansowanie inwestycji w kwocie ponad 19 mln. zł. PKP sf1nansuje pozostałą część.
Prace wykona konsorcjum firm pod kierownictwem Strabag Rail Polska.
Z inwestycji cieszą się mieszkańcy. - Obecnie nie wygląda to dobrze. Brakuje m.in oświetlenia, przystanek nie jest też przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Codziennie ze stacji korzysta wiele osób dojeżdżających do szkoły czy pracy- powiedział nam Marek Tata, sołtys Ruchocic.

Na dworcu w Rakoniewicach też nie jest o wiele lepiej. Peron jest krzywy, wąski i stwarza niebezpieczeństwo dla podróżnych.- Mieszkańcy miejscowości przy tej trasie z pewnością bardzo ucieszą się z planowanej modernizacji- dodał M.Tata.
Dodajmy, że po zakończeniu prac pociągi na odcinku Grodzisk- Wolsztyn będą mogły jeździć z prędkością 110 km na godzinę, co znacznie skróci czas podróży. Z tej formy transportu ciągle jeszcze korzysta spora grupa osób, zwłaszcza młodzieży.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na grodzisk.naszemiasto.pl Nasze Miasto