Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Transakcja zakupu drugiego budynku dla grodziskiego ratusza jest już sfinalizowana! Co dalej z kamienicą na rynku?

Ania Borowiak
Anna Borowiak
Transakcja zakupu drugiego budynku na potrzeby grodziskiego Urzędu Miejskiego została sfinalizowana w ubiegłym tygodniu.

Temat od samego początku wywoływał sporo dyskusji. Po raz pierwszy o sprawie informowaliśmy na łamach naszego tygodnika pod koniec stycznia. Wówczas udało nam się ustalić, że trwają zaawansowane rozmowy związane z zakupem wspomnianej kamienicy znajdującej się tuż za siedzibą ratusza.

Sprawę podczas ubiegłotygodniowego posiedzenia Rady Miejskiej wywołał radny Sebastian Skrzypczak informując, że dochodzą go słuchy o rezygnacji z pomysłu zakupu kamienicy. - Nic pan burmistrz na ten temat nie wspomniał. Nie ukrywam, że jadąc na sesję widziałem również ogłoszenie na budynku dotyczące jego sprzedaży- podkreślił S. Skrzypczak.

W tym miejscu warto również podkreślić, że na jednym z serwisów ogłoszeniowych w Internecie dokładnie 18 czerwca pojawiła się informacja o możliwości zakupu kamienicy. Nieruchomość została wystawiona za kwotę 560 tysięcy złotych. - Budynek na Starym Rynku, który mamy zapisany w budżecie, został w tym tygodniu zakupiony. Dzisiaj poszły pieniądze- wyjaśnił podczas środowej sesji burmistrz Henryk Szymański.

Podczas posiedzenia poruszono również kwestię odświeżenia wizerunku kamienicy. Budynek został bowiem w ostatnich tygodniach odmalowany. Nastąpiło to jednak jeszcze przez sfinalizowaniem transakcji. Jak podkreślił burmistrz, działanie to miało na celu zachowanie estetyki w centrum miasta w związku z odbywającym się Półmaratonem Słowaka. Dzień później w rozmowie telefonicznej zapytaliśmy szefa naszej gminy o koszty tych działań. Jak wyjaśnił, sprawa zamknęła się w „puszce farby”, a prace zostały wykonane przez pracownika gminnego.

Jak udało nam się ustalić, na zakup kamienicy ostatecznie przeznaczono 490 tysięcy złotych.

- Mamy plan, żeby przygotować program modernizacji tego budynku na potrzeby urzędu. Wówczas dowiemy się, ile będzie to wszystko kosztowało- wyjaśnił nam H. Szymański.

Jak dodał, gmina widzi szansę nie tylko w środkach unijnych, których ewentualna dostępność powinna być znana jesienią tego roku, ale również w programie PPP.

Wyjaśnijmy, że program ten polega na współpracy pomiędzy jednostkami administracji rządowej i samorządowej (administracji publicznej) a podmiotami prywatnymi w sferze usług publicznych. PPP to przedsięwzięcia realizowane w oparciu o umowę długoterminową zawartą pomiędzy podmiotem publicznym a podmiotem prywatnym, której celem jest stworzenie składników infrastruktury umożliwiającej świadczenie usług o charakterze publicznym. Zadaniem partnera publicznego jest bowiem świadczenie usług publicznych, do czego obliguje go prawo, natomiast partner prywatny ma prowadzić działalność gospodarczą i osiągać zyski. Takie rozwiązanie rozważane jest przez władze naszej gminy.

Na decyzję, jaką formę ostatecznie przybierze dostosowanie budynku na potrzeby urzędu trzeba jeszcze poczekać. Wiemy już, że w nowym budynku mają zostać zlokalizowane wydziały najczęściej odwiedzane przez mieszkańców, czyli między innymi te, gdzie można wymienić dowód osobisty lub zmienić miejsce swojego zameldowania.

Na początku marca burmistrz zapewniał, że tuż po zakupie kamienicy, rozpocznie się przygotowywanie projektu adaptacji na potrzeby urzędu. Wówczas będzie można również rozmawiać o kosztach, które pochłonie cała inwestycja. Do tematu będziemy zatem jeszcze wracać.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na grodzisk.naszemiasto.pl Nasze Miasto