Woda, smartfon, buty albo perfumy. Te produkty kosztują nas znacznie więcej niż powinny [PRZEGLĄD]
Perfumy
Pięknie opakowane perfumy reklamują takie gwiazdy, jak Beyoncé, Rihanna czy Jennifer Lopez. Nic dziwnego, że ich cena automatycznie wzrasta. Za 200 zł sprzedawna jest buteleczka, których produkcja (przez stosowanie tanich, syntetycznych zamienników) kosztuje zaledwie 4 zł. ! „Produkcja i sprzedaż perfum to marketingowo-psychologiczna gra na wielu zmysłach” – ostrzega Picodi. Siedmiokrotnie większą część ceny stanowi opakowanie, które ma przyciągnąć naszą uwagę. "Jego koszty pokrywa 10 groszy z każdej złotówki wydanej na naszą buteleczkę. Do ostatecznej ceny doliczane są jeszcze podatek VAT w wysokości 23% oraz marże sprzedawców i producenta. Do tych pierwszych trafia niemal jedna trzecia naszych pieniędzy. Nie jest to oczywiście czysty zysk. Sklepy muszą przecież opłacić rachunki i zapłacić swoim pracownikom." - czytamy w raporcie. Do tego dochodzi jeszcze marketing czyli ok 8 proc. całości.