Mijający rok w muzyce należał do dwóch wydarzeń: Przystanku Woodstock i Open'era - o obu festiwalach pisało się w 2014 roku najwięcej.

Niekwestionowanym zwycięzcą rankingu przeprowadzonego przez Press Service Monitoring Mediów został jednak pierwszy z nich - na temat Przystanku od początku roku opublikowano blisko 16,5 tys. informacji, o blisko 3500 więcej niż o Open'erze.

Zobacz też: Congo Natty, Scarecrow i Canailles na 21. Przystanku Woodstock

Dla zdecydowanej większości festiwali najbardziej medialnymi miesiącami były te, w których odbywała się impreza. Najwyraźniej widać to w przypadku zwycięzcy rankingu - Przystanku Woodstock, który w sierpniu 2014 roku odnotował 4,8 tys. publikacji, a w miesiącu poprzedzającym wydarzenie – 3,6 tys. O Przystanku Woodstock media wspominały często również w styczniu (1,9 tys. publikacji), przywołując nazwę w kontekście Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i organizatora obu imprez – Jurka Owsiaka.

Analitycy zweryfikowali publikacje na temat zarówno tych festiwali, które przyciągają dziesiątki tysięcy uczestników, jak i tych mniejszych, bardziej niszowych. Szczegółowa analiza liczby publikacji i ich treści pozwoliła określić pozycję danej imprezy na coraz większym rynku festiwalowym w Polsce. Zdecydowanie największy udział w przekazie ogółem i na temat poszczególnych festiwali miały źródła internetowe. Prasa dla większości imprez była drugim źródłem.

Czytaj też: Muniek Staszczyk: "Publika na Woodstocku to spadkobiercy dawnej tradycji jarocińskiej" [ROZMOWA NM]

- Raport przedstawia ważną rolę nowych źródeł informacji, zwłaszcza działających w obszarze internetu. Organizatorzy festiwali coraz większą uwagę zwracają na środki przekazu, które precyzyjnie trafiają do odbiorcy mogącego stać się potencjalnym uczestnikiem imprezy. Nowe media okazują się posiadać ogromny potencjał marketingowy, dający efektywniejsze rezultaty działań niż media tradycyjne – dodaje Hubert Grupa, dziennikarz magazynu muzycznego „Brand New Anthem”.

21. edycja Przystanku Woodstock odbędzie się w dniach 30 lipca - 1 sierpnia w Kostrzynie nad Odrą.

Zostaw e-mail, a my dostarczymy Ci najświeższych informacji

Czytaj także

    Komentarze (0)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!