Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Umowa podpisana. Pociągi na trasie Poznań - Wolsztyn będą jeździć szybciej

OPRAC.:
Anna Borowiak
Anna Borowiak
Około 108 milionów złotych ma kosztować remont szlaku kolejowego pomiędzy Wolsztynem a Drzymałowem. Realizacja inwestycji ma pozwolić na zwiększenie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich do 120 km/h, a dla składów towarowych do 80 km/h. Umowa w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego została podpisana w środę, 28 lipca. Dofinansowanie to ponad 83 mln zł.

Remont linii między Wolsztynem a Drzymałowem zapewni lepsze podróże pomiędzy Poznaniem a Wolsztynem. Pasażerowie zyskają wygodne perony. Pociągi sprawniej i bezpieczniej pojadą nowym torem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy na realizację prac i dofinansowanie z wielkopolskiego RPO. Inwestycja warta ok. 108 mln zł planowana jest do końca lipca 2023 r.

Celem projektu, poza rewitalizacją odcinka kolejowego Drzymałowo-Wolsztyn, jest przebudowa infrastruktury dworcowej na wybranych stacjach, uwzględniająca potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Realizacja inwestycji pozwoli na zwiększenie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich do 120 km/h, a dla składów towarowych do 80 km/h.

Inwestycja usprawni podróże między Poznaniem a Wolsztynem. Prace będą prowadzone na odcinku o długości 17 kilometrów. Pojawią się nowe tory, a bezstykowo połączone szyny zmniejszą hałas i oddziaływanie kolei na otoczenie. Dodatkowo rewitalizacja obejmie przejście podziemne i dwa perony w Grodzisku Wielkopolskim. Nowe perony wybudowane zostaną również w Wolsztynie. Na wyższych platformach przewidziano wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Dla lepszej orientacji w podróży przygotowane zostanie dotykowe oznakowanie, elektroniczne wyświetlacze i gabloty informacyjne. Osoby mające trudności z poruszaniem się zyskają pochylnie. Bezpieczeństwo zwiększą balustrady, a do ekologicznych podróży zachęcą stojaki rowerowe.

Modernizacja urządzeń sterowania ruchem na stacjach Rakoniewice i Wolsztyn poprawi przepustowość trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej składów. Bezpieczeństwo na trasie zwiększy również przebudowa 21 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania zyskają nową nawierzchnię, a na części z nich zamontowane zostaną dodatkowe zabezpieczenia: sygnalizatory i rogatki oraz monitoring.

- Województwo Wielkopolskie postawiło już wiele lat temu na kolej. Uznaliśmy, że zainwestowanie w linie kolejowe i tabor kolejowy jest kwestią kluczową dla poprawy jakości życia mieszkańców Wielkopolski. Kolej nie tylko ułatwia poruszanie się, ale jednocześnie inwestując w nią, wpisujemy się w realizację polityki zielonego ładu, który jest jedną z polityk Unii Europejskiej. Wprowadzanie jej w życie stanowi wyraz troski o klimat na kuli ziemskiej. Odpowiedzią na te unijne plany jest właśnie kolej. Wspomagając jej rozwój podejmujemy wyzwania dotyczące zeroemisyjności, zwłaszcza rozwój kolei zelektryfikowanej. A w Wielkopolsce możemy już nawet mówić o kolei wodorowej, która będzie stanowić jeden z elementów wyróżniających nasz region – mówił Marszałek Marek Woźniak.

Inwestycja warta ok. 108 mln zł planowana jest do końca lipca 2023 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na grodzisk.naszemiasto.pl Nasze Miasto