Od kilku miesięcy prowadzony jest remont linii kolejowej nr 357 prowadzony na odcinku Drzymałowo-Wolsztyn. Modernizacja ma zapewnić szybszy i bezpieczniejszy dojazd do Poznania. Dotychczas pociągi pasażerskie mogły jechać z prędkością do 80 km/h, dzięki realizacji inwestycji – jak zapowiada PKP – wzrośnie ona do 120 km/h.
Od początku remontu linii kolejowej podróżni muszą liczyć się z utrudnieniami. Aby dojechać z Wolsztyna do Poznania, należy skorzystać z autobusu, który ma przystanek w Grodzisku Wielkopolskim. W dalszą drogę można już udać się pociągiem. Nadchodzi wyczekiwany przez podróżnych powrót szynobusów na trasę.
– Od niedzieli, 12 marca (korekta rozkładu jazdy), planowane jest obecnie wznowienie przejazdów pociągiem na linii Poznań – Wolsztyn. Zakończyły się zasadnicze prace na odcinku między Drzymałowem a Wolsztynem. Zapewnione będą dogodne połączenia regionalne i przejazdy z Wolsztyna do Poznania, a z Poznania w inne części Wielkopolski i Polski – zapowiada Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK.
Na objętym pracami około 15-kilometrowym odcinku zostało wzmocnione podłoże i wymieniony tor. Szyny połączono bezstykowo. Wraz z nowymi podkładami ma to zmniejszyć hałas i zwiększyć komfort podróży.
– Zamontowano nowe urządzenia prowadzenia ruchu kolejowego. Większe bezpieczeństwo zapewni przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych. Dla podróżnych przygotowano nowe perony w Wolsztynie (peron 2 i 3 – peron nr 1 został przebudowany wcześniej) i w Grodzisku Wielkopolskim (na obecnym etapie peron nr 2). Są m.in. wiaty i ławki. Bezpieczeństwo zwiększy jasne oświetlenie, a dobrą orientację zapewni czytelne oznakowanie i gabloty z rozkładem jazdy – wyjaśnia Radosław Śledziński.
Dalsza część tekstu pod materiałem video:
Ale to nie koniec remontu, bo ten ma potrwać jeszcze kilka miesięcy.
– Przy sprawnych przejazdach pociągów – zgodnie z harmonogramem i z zachowaniem procedur bezpieczeństwa – postępować będą ostatnie prace na trasie, m.in. przebudowa peronu przy budynku dworca w Grodzisku Wielkopolskim (peron nr 1), budowa nowego przystanku Adamowo w okolicy Wolsztyna i montaż odnowionej kładki przy stacji w Wolsztynie - zapowiada rzecznik prasowy PKP PLK.
Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest obecnie w drugiej połowie 2023 roku. Rewitalizacja trasy prowadzona jest za ok. 108 mln zł przy wykorzystaniu środków Unii Europejskiej z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?