Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koniec komunikacji zastępczej. Pociągi wracają na trasę Wolsztyn-Grodzisk-Poznań

Anna Borowiak
Anna Borowiak
Od niedzieli, 12 marca, na trasę Wolsztyn-Grodzisk-Poznań wracają szynobusy. Dla pasażerów oznacza to koniec korzystania z komunikacji zastępczej, która w ostatnich miesiącach kursowała pomiędzy Grodziskiem i Wolsztynem.

Od kilku miesięcy prowadzony jest remont linii kolejowej nr 357 prowadzony na odcinku Drzymałowo-Wolsztyn. Modernizacja ma zapewnić szybszy i bezpieczniejszy dojazd do Poznania. Dotychczas pociągi pasażerskie mogły jechać z prędkością do 80 km/h, dzięki realizacji inwestycji – jak zapowiada PKP – wzrośnie ona do 120 km/h.

Od początku remontu linii kolejowej podróżni muszą liczyć się z utrudnieniami. Aby dojechać z Wolsztyna do Poznania, należy skorzystać z autobusu, który ma przystanek w Grodzisku Wielkopolskim. W dalszą drogę można już udać się pociągiem. Nadchodzi wyczekiwany przez podróżnych powrót szynobusów na trasę.

– Od niedzieli, 12 marca (korekta rozkładu jazdy), planowane jest obecnie wznowienie przejazdów pociągiem na linii Poznań – Wolsztyn. Zakończyły się zasadnicze prace na odcinku między Drzymałowem a Wolsztynem. Zapewnione będą dogodne połączenia regionalne i przejazdy z Wolsztyna do Poznania, a z Poznania w inne części Wielkopolski i Polski – zapowiada Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK.

Na objętym pracami około 15-kilometrowym odcinku zostało wzmocnione podłoże i wymieniony tor. Szyny połączono bezstykowo. Wraz z nowymi podkładami ma to zmniejszyć hałas i zwiększyć komfort podróży.

– Zamontowano nowe urządzenia prowadzenia ruchu kolejowego. Większe bezpieczeństwo zapewni przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych. Dla podróżnych przygotowano nowe perony w Wolsztynie (peron 2 i 3 – peron nr 1 został przebudowany wcześniej) i w Grodzisku Wielkopolskim (na obecnym etapie peron nr 2). Są m.in. wiaty i ławki. Bezpieczeństwo zwiększy jasne oświetlenie, a dobrą orientację zapewni czytelne oznakowanie i gabloty z rozkładem jazdy – wyjaśnia Radosław Śledziński.

Dalsza część tekstu pod materiałem video:

od 16 lat

Ale to nie koniec remontu, bo ten ma potrwać jeszcze kilka miesięcy.

– Przy sprawnych przejazdach pociągów – zgodnie z harmonogramem i z zachowaniem procedur bezpieczeństwa – postępować będą ostatnie prace na trasie, m.in. przebudowa peronu przy budynku dworca w Grodzisku Wielkopolskim (peron nr 1), budowa nowego przystanku Adamowo w okolicy Wolsztyna i montaż odnowionej kładki przy stacji w Wolsztynie - zapowiada rzecznik prasowy PKP PLK.

Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest obecnie w drugiej połowie 2023 roku. Rewitalizacja trasy prowadzona jest za ok. 108 mln zł przy wykorzystaniu środków Unii Europejskiej z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

Koniec komunikacji zastępczej. Pociągi wracają na trasę Wols...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na grodzisk.naszemiasto.pl Nasze Miasto