Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Od niedzieli do Poznania lub Wolsztyna z nowego przystanku w Adamowie

OPRAC.:
Dominika Kapałka
Dominika Kapałka
Nowy przystanek Adamowo, w pobliżu Wolsztyna, zwiększy dostęp do kolei.
Nowy przystanek Adamowo, w pobliżu Wolsztyna, zwiększy dostęp do kolei. Robert Woźniak
Podróżni zyskają lepszy dostęp do kolei między Poznaniem a Wolsztynem. Od niedzieli (11 czerwca) dostępny będzie nowy przystanek – Adamowo. PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. zapewniają dogodniejsze przejazdy pociągiem w ramach rewitalizacji regionalnej trasy. Zakończenie wszystkich prac za ok. 115 mln zł przy udziale środków z wielkopolskiego RPO planowane jest w III kwartale 2023 roku.

Nowy przystanek już od niedzieli

Jak informuje Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK S.A. nowy przystanek Adamowo, w pobliżu Wolsztyna, zwiększy dostęp do kolei – zapewnione będą dogodniejsze przejazdy koleją. Podróżni wygodnie wsiądą do pociągów z komfortowego peronu w pobliżu przejazdu kolejowo-drogowego. Długi na 120 m obiekt ma m.in. w wiatę i ławki. Zamontowano jasne, ekologiczne oświetlenie LED. Dla dobrej informacji są czytelne tablice oraz gabloty z informacjami przydatnymi w podróży. Dogodny dostęp wszystkim pasażerom, także mającym trudności z poruszaniem się, umożliwi pochylnia. Ułatwieniem dla osób niewidomych będzie wypukła faktura i ścieżki naprowadzające na antypoślizgowej nawierzchni. Pociągi w stronę Poznania lub Wolsztyna zatrzymają się na nowym przystanku od niedzieli, 11 czerwca.

– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie zwiększają dostęp do kolei, zarówno na trasach międzynarodowych, krajowych, jak i na liniach regionalnych. Nowy przystanek Adamowo ułatwi okolicznym mieszkańcom codzienne i okazjonalne podróże. Zwiększenie atrakcyjności kolei to istotny element rewitalizacji trasy między Poznaniem a Wolsztynem, a także przykład na efektywne wykorzystanie środków Unii Europejskiej dla zapewnienia pasażerom dogodniejszej możliwości przejazdu pociągiem, najbardziej ekologicznym i przewidywalnym środkiem transportu

– powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektor ds. realizacji inwestycji. Zrewitalizowana trasa zapewnia sprawne przejazdy pociągów od poł. marca br. Na całym, ok. 15 km odcinku między Drzymałowem a Wolsztynem, wzmocniono grunt i wymieniono tor. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń umożliwi to zwiększenie prędkości z 80 km/h do 120 km/h. Bezstykowe łączenia szyn oraz nowe podkłady zmniejszyły hałas, poprawiając komfort podróży. Sprawne przejazdy zapewniają nowe urządzenia prowadzenia ruchu kolejowego na stacjach Rakoniewice i Wolsztyn.

- Podróżni łatwiej wsiadają do pociągów z przebudowanych peronów w Wolsztynie (perony 2 i 3 – peron nr 1 został przebudowany wcześniej) oraz Grodzisku Wielkopolskim (peron nr 2). Oczekiwany komfort zapewniają m.in. wiaty, ławki i nowe oświetlenie. Jest czytelne oznakowanie oraz gabloty z rozkładem jazdy. Dogodne dojście do peronów umożliwią wyremontowane przejścia podziemne, które zostały przystosowane do potrzeb pasażerów mających trudności z poruszaniem się. Większe bezpieczeństwo na torze i drogach zapewnia ponad 20 przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych – na skrzyżowaniach jest nowa nawierzchnia, a na części także sygnalizacja, rogatki i monitoring

- wyjaśnia R. Śledziński. Jak dodaje zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają możliwości trasy w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn” za ok. 115 mln zł z udziałem środków Unii Europejskiej z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

- Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w III kwartale. Obecnie – bez wpływu na przejazdy pociągów – postępują ostatnie prace na trasie, m.in. planowana do końca czerwca przebudowa peronu nr 1 przy budynku dworca w Grodzisku Wielkopolskim i kładki nad ul. 5 Stycznia w Wolsztynie nad linią kolejową. Po uzyskaniu wymaganych pozwoleń udostępnione będą odnowione przejścia podziemne na stacji Wolsztyn i Grodzisk Wlkp

- czytamy w nadesłanej informacji prasowej.

Nowoczesne rozwiązania z poszanowaniem historii

Kolejowa trasa między Wolsztynem, a Poznaniem (linia Powodowo – Luboń k. Poznania, nr 357) sukcesywnie zyskuje nowoczesne rozwiązania przy zachowaniu historycznego charakteru.

Przypomnijmy również, że prowadzona inwestycja uzupełnia zrealizowane już w 2014 r. prace między Drzymałowem, a Grodziskiem Wielkopolskim. Pociągi jeżdżą wymienionym torem, podróżni zyskali nowy przystanek w Grąblewie i zmodernizowane perony w Rakoniewicach, Tłokach, Rostarzewie, Drzymałowie i Ruchocicach. Na linii z początku XX w. zachowano m.in. dawne semafory kształtowe. Prowadzone są rozkładowe przewozy pasażerskie z wykorzystaniem parowozów z Parowozowni Wolsztyn.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Od niedzieli do Poznania lub Wolsztyna z nowego przystanku w Adamowie - Wolsztyn Nasze Miasto

Wróć na grodzisk.naszemiasto.pl Nasze Miasto