Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pociągi pojadą nawet dwukrotnie szybciej. Linię kolejową czeka kolejna modernizacja

Anna Borowiak
Anna Borowiak
Anna Borowiak
W 2014 roku zakończył się remont kilkukilometrowego odcinka na trasie Grodzisk - Wolsztyn. Teraz PKP PLK ubiega się o kolejne dofinansowanie, dzięki któremu zrewitalizowany zostanie odcinek Drzymałowo - Wolsztyn. Prace mają rozpocząć się w 2021 roku i potrwać dwa lata.

Pierwszy etap remontu, który przeprowadzono w 2014 roku, dofinansowany był ze środków Unii Europejskiej. Objął odcinek z Grodziska Wielkopolskiego do Drzymałowa. Teraz prace mają objąć kolejny etap, aż do Wolsztyna.

- Inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego znacząco zwiększają dostępność i atrakcyjność kolei na trasach międzynarodowych i krajowych, ale obejmują również ważne kolejowe projekty regionalne. Przetarg ogłoszony na prace na linii między Wolsztynem a Poznaniem, a później realizacja prac, to realne korzyści dla mieszkańców Wielkopolski i zwiększenie roli kolei w systemie w komunikacji regionalnej - powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Inwestycja usprawni podróże między Poznaniem a Wolsztynem. Na objętym pracami 15 km odcinku z Wolsztyna do Drzymałowa, prędkość pociągów zwiększy się nawet dwukrotnie do 120 kilometrów na godzinę. - Będą nowe tory, a bezstykowo połączone szyny zmniejszą hałas i oddziaływanie kolei na otoczenie. W Rakoniewicach oraz Wolsztynie przewidywana jest przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym i wymiana rozjazdów. Inwestycja poprawi przepustowość trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej składów- zapowiada Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK.

Będzie nie tylko szybciej, ale także bezpieczniej i wygodniej. Wzrośnie komfort podróży dzięki dostępniejszym peronom na stacjach Wolsztyn i Grodzisk Wielkopolski, które zostaną wyremontowane.

- Na wyższych peronach zapewnione będzie zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie. Czytelne oznakowanie i nowe gabloty z rozkładem jazdy ułatwią orientację w podróży. Dogodną komunikację na obu stacjach zapewnią wyremontowane przejścia podziemne. Osoby mające trudności z poruszaniem się będą mogły skorzystać pochylni prowadzących na perony- wyjaśnia R. Śledziński.

Inwestycja zakłada również przebudowę 21 przejazdów kolejowo-drogowych. Na skrzyżowaniach ułożona zostanie nowa nawierzchnia. Część przejazdów zyska dodatkowe zabezpieczenie, rogatki i sygnalizację, zamontowane zostaną kamery monitoringu.

Na przygotowanie projektu i realizację inwestycji wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 24 miesiące. Obecnie trwa ocena złożonych w ramach przetargu ofert. Prace mają rozpocząć się w 2021 roku i zakończyć w po dwóch latach. Na ten czas wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.

- Dzięki działaniom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. linia z Wolsztyna do Poznania zyskuje nowoczesne rozwiązania, przy zachowaniu historycznego charakteru. Na trasie z początku XX w. są zachowane dawne semafory kształtowe, a przewozy pasażerskie odbywają się m.in. z wykorzystaniem parowozów- mówi Radosław Śledziński i zapowiada, że zabytkowe pociągi nie znikną z naszej trasy.

PKP PLK ubiega się o blisko 109 milionów dofinansowania ze środków unijnych, które stanowi 85 procent wartości całej inwestycji. - Planowana inwestycja uzupełni wykonane wcześniej prace. Zapewnione będą sprawniejsze podróże i bardziej atrakcyjna oferta komunikacji w Wielkopolsce- dodaje rzecznik prasowy spółki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na grodzisk.naszemiasto.pl Nasze Miasto