Umowa podpisana. Pociągi na trasie Poznań - Wolsztyn będą jeździć szybciej

OPRAC.:
Ania Borowiak
Ania Borowiak
Około 108 milionów złotych ma kosztować remont szlaku kolejowego pomiędzy Wolsztynem a Drzymałowem. Realizacja inwestycji ma pozwolić na zwiększenie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich do 120 km/h, a dla składów towarowych do 80 km/h. Umowa w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego została podpisana w środę, 28 lipca. Dofinansowanie to ponad 83 mln zł.

Remont linii między Wolsztynem a Drzymałowem zapewni lepsze podróże pomiędzy Poznaniem a Wolsztynem. Pasażerowie zyskają wygodne perony. Pociągi sprawniej i bezpieczniej pojadą nowym torem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy na realizację prac i dofinansowanie z wielkopolskiego RPO. Inwestycja warta ok. 108 mln zł planowana jest do końca lipca 2023 r.

Celem projektu, poza rewitalizacją odcinka kolejowego Drzymałowo-Wolsztyn, jest przebudowa infrastruktury dworcowej na wybranych stacjach, uwzględniająca potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Realizacja inwestycji pozwoli na zwiększenie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich do 120 km/h, a dla składów towarowych do 80 km/h.

Inwestycja usprawni podróże między Poznaniem a Wolsztynem. Prace będą prowadzone na odcinku o długości 17 kilometrów. Pojawią się nowe tory, a bezstykowo połączone szyny zmniejszą hałas i oddziaływanie kolei na otoczenie. Dodatkowo rewitalizacja obejmie przejście podziemne i dwa perony w Grodzisku Wielkopolskim. Nowe perony wybudowane zostaną również w Wolsztynie. Na wyższych platformach przewidziano wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Dla lepszej orientacji w podróży przygotowane zostanie dotykowe oznakowanie, elektroniczne wyświetlacze i gabloty informacyjne. Osoby mające trudności z poruszaniem się zyskają pochylnie. Bezpieczeństwo zwiększą balustrady, a do ekologicznych podróży zachęcą stojaki rowerowe.

Modernizacja urządzeń sterowania ruchem na stacjach Rakoniewice i Wolsztyn poprawi przepustowość trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej składów. Bezpieczeństwo na trasie zwiększy również przebudowa 21 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania zyskają nową nawierzchnię, a na części z nich zamontowane zostaną dodatkowe zabezpieczenia: sygnalizatory i rogatki oraz monitoring.

- Województwo Wielkopolskie postawiło już wiele lat temu na kolej. Uznaliśmy, że zainwestowanie w linie kolejowe i tabor kolejowy jest kwestią kluczową dla poprawy jakości życia mieszkańców Wielkopolski. Kolej nie tylko ułatwia poruszanie się, ale jednocześnie inwestując w nią, wpisujemy się w realizację polityki zielonego ładu, który jest jedną z polityk Unii Europejskiej. Wprowadzanie jej w życie stanowi wyraz troski o klimat na kuli ziemskiej. Odpowiedzią na te unijne plany jest właśnie kolej. Wspomagając jej rozwój podejmujemy wyzwania dotyczące zeroemisyjności, zwłaszcza rozwój kolei zelektryfikowanej. A w Wielkopolsce możemy już nawet mówić o kolei wodorowej, która będzie stanowić jeden z elementów wyróżniających nasz region – mówił Marszałek Marek Woźniak.

Inwestycja warta ok. 108 mln zł planowana jest do końca lipca 2023 r.

Sklepowy patriotyzm, to polska specjalność.

Wideo

Dodaj ogłoszenie