Około 108 milionów złotych ma kosztować remont szlaku kolejowego pomiędzy Wolsztynem a Drzymałowem. Realizacja inwestycji ma pozwolić na zwiększenie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich do 120 km/h, a dla składów towarowych do 80 km/h.
Celem projektu, poza rewitalizacją odcinka kolejowego Drzymałowo-Wolsztyn, jest przebudowa infrastruktury dworcowej na wybranych stacjach, uwzględniająca potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Prace będą prowadzone na odcinku o długości 17 kilometrów. Pojawią się nowe tory, a bezstykowo połączone szyny zmniejszą hałas i oddziaływanie kolei na otoczenie.
W Wolsztynie i Grodzisku perony zostaną podwyższone i wyposażone w ławki oraz nowe, jasne oświetlenie. Dogodne dojście na perony zapewnić ma wyremontowane przejścia podziemne i wybudowanie pochylni dla osób z ograniczoną mobilnością.
Dla lepszej orientacji w podróży przygotowane zostanie dotykowe oznakowanie, elektroniczne wyświetlacze i gabloty informacyjne. Osoby mające trudności z poruszaniem się zyskają pochylnie. Bezpieczeństwo zwiększą balustrady, a do ekologicznych podróży zachęcą stojaki rowerowe.
Modernizacja urządzeń sterowania ruchem na stacjach Rakoniewice i Wolsztyn poprawi przepustowość trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej składów. Bezpieczeństwo na trasie zwiększy również przebudowa 21 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania zyskają nową nawierzchnię, a na części z nich zamontowane zostaną dodatkowe zabezpieczenia: sygnalizatory i rogatki oraz monitoring.
Jak powiedział nam burmistrz Wojciech Lis, prace na linii rozpoczną się już 15 marca. Podróżni muszą liczyć się z utrudnieniami. Wprowadzona zostanie komunikacja zastępcza.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?