Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Grodzisk: Trwa finalizacja zakupu drugiego budynku dla ratusza. Kamienica na potrzeby dostosowania może zostać zburzona

Ania Borowiak
Anna Borowiak
Wracamy do tematu zakupu drugiego budynku dla potrzeb grodziskiego magistratu. Sprawa nabiera rozpędu.

Po raz pierwszy o sprawie informowaliśmy na łamach naszego tygodnika pod koniec stycznia. Wówczas udało nam się ustalić, że trwają zaawansowane rozmowy związane z zakupem wspomnianej kamienicy znajdującej się tuż za obecną siedzibą ratusza. Dziś wiemy więcej.

Zakup jeszcze w marcu?
Sprawa tuż po publikacji naszego materiału wywołała lawinę komentarzy. Pojawiły się zarówno głosy mówiące o tym, że to wyrzucanie pieniędzy w błoto, jak i stwierdzenia, że petentom będzie znacznie łatwiej załatwiać wszystkie sprawy. Pojawiły się też pytania o stan obiektu i czy jest sens go w ogóle remontować.

W ubiegłym tygodniu zapytaliśmy burmistrza Henryka Szymańskiego, na jakim etapie obecnie znajduje się sprawa. - Jesteśmy już po ostatnim spotkaniu z właścicielem budynku. Mam nadzieję, że transakcję zakupu zakończymy jeszcze w tym miesiącu- wyjaśnił.

W budżecie na ten rok zabezpieczono na ten cel kwotę 500 tysięcy złotych, na zakup samego budynku. Nie wiemy jeszcze, jaką ostateczną kwotę udało się wynegocjować z właścicielem.

Kapitalny remont?
Wśród głosów internautów, jak już pisaliśmy, dało się słyszeć stwierdzenia, że budynek jest w takim stanie, iż remont może kosztować krocie. Jak wyjaśnił nam H. Szymański, szczegóły niezbędnych do przeprowadzenia prac znane będą dopiero po przygotowaniu projektu oraz dokumentacji technicznej. Wówczas będzie można również rozmawiać o kosztach, które pochłonie dostosowanie budynku na potrzeby urzędu.

- Nie wykluczamy konieczności chociażby częściowego wyburzenia budynku. Dziś jednak jest zdecydowanie za wcześnie, by o tym rozmawiać i określić, w jakim stopniu będzie to konieczne- poinformował nas burmistrz.

Przypomnijmy, że decyzja o zakupie dodatkowego budynku była argumentowana przez władze gminy brakiem odpowiednich pomieszczeń na archiwum, serwerownię. Informowano również, że obecnie w biurach pracuje po pięciu urzędników, a to wpływa zarówno na jakość wykonywanych zadań, jak i obsługę mieszkańców.

Z myślą o tych drugich do nowej siedziby zgodnie z zapowiedzią miałyby zostać przeniesione wydziały odwiedzane najczęściej, czyli te, gdzie dokonujemy wymiany dowodów osobistych czy meldunków.

Burmistrz dodał, że tuż po zakupie kamienicy, rozpocznie się przygotowywanie projektu adaptacji na potrzeby urzędu. Wówczas wrócimy do tematu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na grodzisk.naszemiasto.pl Nasze Miasto