Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nie tylko budynek dworca będzie zachwycać. Zmieni się też jego otoczenie

Anna Borowiak
Anna Borowiak
Remont budynku byłego dworca PKP w Grodzisku Wielkopolskim wchodzi już w końcową fazę. Inwestycja powinna być gotowa wraz z końcem roku. Z kolei w 2021 roku ma rozpocząć się kolejny etap rewitalizacji trasy kolejowej z Grodziska do Wolsztyna. Sporo się zmieni!

Remont budynku dworca, który miał planowo zakończyć się jeszcze w październiku, przeciągnie się i finalnie prace będą trwać do końca tego roku. Na przeszkodzie stanęła pandemia, która pokrzyżowała między innymi terminy dostaw. - Jesteśmy już prawie na finiszu. Pojawiają się pierwsze meble, ale mamy niewielkie opóźnienia w dostawach – czekamy chociażby na krzesła, które przyjadą z Włoch- mówi burmistrz Piotr Hojan.

Budynek niebawem będzie jak nowy, ale to nie wszystko. Zmieni się również sporo na samej stacji w Grodzisku, bowiem PKP PLK ubiega się o kolejne dofinansowanie, dzięki któremu zrewitalizowany zostanie odcinek Drzymałowo - Wolsztyn. Prace mają rozpocząć się w 2021 roku i potrwać dwa lata.

Wzrośnie komfort podróży dzięki dostępniejszym peronom na stacjach Wolsztyn i Grodzisk Wielkopolski, które zostaną wyremontowane. - Na wyższych peronach zapewnione będzie zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie. Czytelne oznakowanie i nowe gabloty z rozkładem jazdy ułatwią orientację w podróży. Dogodną komunikację na obu stacjach zapewnią wyremontowane przejścia podziemne. Osoby mające trudności z poruszaniem się będą mogły skorzystać pochylni prowadzących na perony- wyjaśnia Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK.

Inwestycja zakłada również przebudowę 21 przejazdów kolejowo-drogowych. Na skrzyżowaniach ułożona zostanie nowa nawierzchnia. Część przejazdów zyska dodatkowe zabezpieczenie, rogatki i sygnalizację, zamontowane zostaną kamery monitoringu.

Na objętym pracami 15 km odcinku z Wolsztyna do Drzymałowa, prędkość pociągów zwiększy się nawet dwukrotnie do 120 kilometrów na godzinę. - Będą nowe tory, a bezstykowo połączone szyny zmniejszą hałas i oddziaływanie kolei na otoczenie. W Rakoniewicach oraz Wolsztynie przewidywana jest przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym i wymiana rozjazdów. Inwestycja poprawi przepustowość trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej składów.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na grodzisk.naszemiasto.pl Nasze Miasto