Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rakoniewice: Czy gmina źle zainwestowała?

Magdalena Łukaszewska
Rakoniewice: Czy gmina źle zainwestowała?
Rakoniewice: Czy gmina źle zainwestowała? Magdalena Łukaszewska
Rakoniewice: Czy gmina źle zainwestowała? Mieszkańcy narzekają, że zlokalizowany na rynku Infokiosk jest często niedostępny i ciągle zepsuty. Władze zaprzeczają

Rakoniewice: Czy gmina źle zainwestowała? Info kiosk, to interaktywny punkt informacyjny, samoobsługowe urządzenie elektroniczne. Kilka lat temu Wielkopolska Organizacja Turystyczna złożyła wniosek w ramach WRPO dotyczący projektu „System Informacji Turystycznej w Wielkopolsce”. Działania miały na celu utworzenie w miastach całego województwa Info kiosków:
- Zamontowano 46 takich urządzeń na terenie całej Wielkopolski. Gmina Rakoniewice, jako partner projektu wydała na ten cel w 2009 roku 14 tysięcy złotych. Urządzenie zostało zamontowane na rakoniewickim rynku. Dzięki niemu zarówno mieszkańcy regionu, jak i wszyscy odwiedzający nasze miasto mają dostęp do wszystkich informacji pojawiających się na stronie naszego urzędu - wyjaśniał zastępca burmistrza Arkadiusz Pawłowski i dodał:
-Info kiosk łączy się również z pozostałymi tego typu uprzędzeniami we wszystkich miastach województwa objętych projektem. Umożliwia to uzyskanie informacji turystycznych dotyczących wszystkich zabytków, ciekawych miejsc. Jednym z głównych założeń jest także promocja Wielkopolski - tłumaczył.
Jak wyjaśnił nasz rozmówca, gmina, co roku płaci też ubezpieczenie dla Info kiosku:- Ta kwota jednak jest niewielka i ogólne korzyści płynące z funkcjonowania urządzenia są większe niż ewentualne koszty - tłumaczył. Jednak okazało się, że nie wszyscy mieszkańcy podzielają entuzjazm władz miasta:- Kilka dni temu chciałam skorzystać z Info kiosku, ale okazało się, że urządzenie jest nieaktywne. Nie można było nic zrobić, na monitorze wyświetlał się błąd, a system był niedostępny - wyjaśniała Anna Kunc mieszkanka Rakoniewic.
Okazało się, że faktycznie urządzenie miało awarię: - Dostaliśmy zgłoszenie, że faktycznie punkt nie działa. Poinformowaliśmy WOT, właściciela Info kiosku o zaistniałej sytuacji i to wszystko co mogliśmy zrobić w tej kwestii. Być może przez kilka dni punkt nie był dostępny, ale trzeba zrozumieć, może po naszym zgłoszeniu szkody, od razu nikt się na miejscu nie pojawił. W efekcie jednak wszystko zostało naprawione i system działa już prawidłowo. Dodam także, że była to druga tego typu sytuacja na przestrzeni kilku lat - tłumaczył A. Pawłowski.
Najprawdopodobniej była to wewnętrzna awaria, a nie akt wandalizmu: - Miejsce, w którym znajduje się Info kiosk jest monitorowane. Kamery zostały tam założone, po tym, jak kilka lat temu nastoletni mieszkaniec naszego miasta zniszczył monitor. Chłopak został jednak złapany i wyciągnięto wobec niego konsekwencje. Szkody zostały z kolei pokryte z ubezpieczenia. Mamy nadzieję, że takie sytuacje nie będą się pojawiały w przyszłości a wszelkie awarie zostaną szybko naprawione - podsumował wiceburmistrz.
Rakoniewice: Czy gmina źle zainwestowała?

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na grodzisk.naszemiasto.pl Nasze Miasto