MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Wronki - Są plany obwodnicy miasta

Marcin Pomianowski
Wytyczenie przebiegu obwodnicy Wronek zwiększy szanse, że z centrum Wronek znikną już za kilka lat tiry
Wytyczenie przebiegu obwodnicy Wronek zwiększy szanse, że z centrum Wronek znikną już za kilka lat tiry FOT. KAROLINA STERNAL
1,2 mln złotych pozyskała gmina Wronki w ramach ogólnopolskiego projektu budowy dróg, tzw. schetynówek. Pieniądze te będą wykorzystane do budowy jednego etapu wronieckiej obwodnicy. Chodzi o drogę łączącą Nową Wieś ze Starym Miastem.

– Naszym pomysłem na ciąg dalszy obwodnicy będzie połączenie drogi wojewódzkiej z Pniew na wysokości Nowej Wsi z rondem, które będzie wybudowane prawie na końcu ulicy Mickiewicza – mówi Mirosław Wieczór, burmistrz Wronek. – Ta koncepcja jest odpowiedzią na potrzeby miasta i pojawiające się w ostatnim czasie protesty – dodaje.

Miasto nie jest w stanie samo sfinansować takiego rozwiązania, bo wiąże się ono z budową dwóch wiaduktów – 1 nad torami i 2 nad ulicą  Górną. Do tego powstaną 2 ronda – 1 w Nowej Wsi i 2 na Mickiewicza. Dlatego plany obwodnicy powstają w porozumieniu z Wielkopolskim Zarządem Dróg Wojewódzkich i ze strony województwa jest brana pod uwagę koncepcja przedłużenia obwodnicy w kierunku północno-wschodnim, przez las i rzekę, tak by połączyć objazd Wronek z drogą 182 na wysokości Piły i Smolnicy. Takie rozwiązanie pozwoli na wyeliminowanie samochodów osobowych oraz tirów obsługujących Amicę i Samsunga z centrum Wronek. Szacunkowy koszt takiej inwestycji wraz z mostem przez Wartę to 90 mln złotych.

– Planując w ten sposób tą ważną dla miasta inwestycję mamy na uwadze fakt, by zminimalizować potrzebę wykupu gruntów, ewentualnych wyburzeń, których nasza koncepcja nie przewiduje – mówi Wieczór. – Zdajemy sobie sprawę, że zawsze znajdą się niezadowoleni z takiego planu, ale w obecnej sytuacji ten pomysł wydaje się najbardziej racjonalny.

Na spotkaniu z burmistrzem, protestujący przeciw tirom w mieście mieszkańcy przedstawili swoje pomysły na budowę obwodnicy. Miałaby ona przebiegać kilka kilometrów dalej na wschód od miasta i prowadzić od  drogi 184 na wysokości Oporowa przez Samołęż omijając od wschodu Stróżki z mostem przez rzekę na wysokości Nowego Krakowa. Z tą koncepcją polemizuje burmistrz.

– Już na pierwszy rzut oka widać, że jest to pomysł droższy, ale zabezpieczyliśmy środki w budżecie miasta, by zbadać również  i ten koncept. Najważniejsze jest to, by jak najszybciej wpisać tę inwestycję do wieloletniego planu inwestycyjnego, co pozwoli zrealizować  inwestycję głównie za pieniądze samorządu województwa – mówi burmistrz Wronek. – Dla protestujących mylące może być pojęcie „obwodnica”– tu chcę sprostować, że nie będzie to wielka 4-pasmowa trasa, tylko droga w kategorii drogi wojewódzkiej.

od 7 lat
Wideo

Gala Mistrzowie Motoryzacji 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na grodzisk.naszemiasto.pl Nasze Miasto