- Spotykamy się w Grodzisku ze względu na pandemię. Szkoła jest pusta i możemy tu bezpiecznie spędzić czas. Serdecznie witamy i życzymy miłego pobytu - mówiła dyrektor Wiesława Kortus, która rozpoczęła tym samym wizytę międzynarodowych gości.
Talenty muzyczne i taneczne zaprezentowały najpierw dzieci z Przedszkola Akademia Malucha w Opalenicy, a następnie uczniowie Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Grodzisku Wielkopolskim. Po programie artystycznym, zaplanowano zwiedzanie obu placówek.
Wtorkowa uroczystość jest podsumowaniem projektu, który realizowany był od 2018 roku. Przez cały ten czas każda placówka wykonywała zadania dotyczące włączenia osób niepełnosprawnych, uczniów nieśmiałych, mających problemy z zachowaniem. Spotkania dotyczące projektu odbywały się w każdym z partnerskich państw, a nauczyciele wzajemnie mogli wymieniać się doświadczeniami, obserwować metody pracy, a także zwyczaje i kulturę danego kraju.
- Nauczyciele przygotowywali autorskie scenariusze zajęć, historie i bajki terapeutyczne. Te ostatnie dzieci ilustrowały, a dzięki temu powstanie książka z bajkami w języku polskim i angielskim. Poza tym przygotowany zostanie również zbiór scenariuszy dla przedszkoli dotyczący tematyki włączenia- wyjaśniała już na naszych łamach dyrektor Wiesława Kortus.
To nie koniec, bo dokładnie za tydzień, we wtorek, 6 lipca, zaplanowana jest inauguracja projektu Niepublicznej Szkoły Podstawowej, którą odwiedzą nauczyciele z Grecji, Turcji, Bułgarii, Litwy i Włoch. W ramach współpracy szkół nauczyciele będą podejmować działania, dzięki którym uczniowie mają być jak najlepiej przygotowywani do dalszej edukacji.
Każdy z projektów został objęty unijnym dofinansowaniem, w ramach programu Erasmus+.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?