Pierwsze zajęcia z cyklu ośmiu spotkań odbyły się w miniony piątek w jednej ze szkolnych sal. Do projektu zgłosili się uczniowie piątej i szóstej klasy Szkoły Podstawowej. Projekt pod nazwą „Stworzenie innowacyjnego programu form prowadzenia zajęć z zakresu przedmiotów ścisłych dla uczniów klas IV-VI Szkoły Podstawowej” realizują studenci III roku Politechniki Poznańskiej - Jarosław Bruch, Paulina Superczyńska oraz Maciej Haufa.
- Przygotowaliśmy dla uczniów zajęcia, podczas których na pewno nie będą się nudzić - stwierdza prowadzący, Jarosław Bruch. Już na pierwszym spotkaniu dzieci wykazały chęć uczestniczenia w nich i nie kryły zainteresowania zadaniami, które dla nich przygotowano. Studenci Politechniki Poznańskiej w pierwszej kolejności skupili uwagę uczestników projektu na eksperymentach. Badano m. in. gęstość kolorowych napojów i dmuchano chemicznie balony. - Byłem zaskoczony zainteresowaniem dzieci budową pierwiastków - dodaje J. Bruch. Równie ciekawie zapowiadają się kolejne zajęcia, które zostaną poświęcone projektowaniu i budowie robotów.
Jak podkreśla nauczycielka przyrody w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Ptaszkowie, Romualda Kroma: - Projekt ma na celu rozwijanie logicznego myślenia, jak również rozbudzenie zamiłowania do przedmiotu, jakim jest matematyka. Już podczas pierwszych zajęć zaczęły ujawniać się ukryte dotąd talenty w tej dziedzinie.
O tym, że zapisanie się na cykl spotkań był dobrym pomysłem, przekonane są uczennice VI klasy Szkoły Podstawowej, Karolina Maniecka i Zuzanna Graf. - Zgłosiłyśmy się do projektu, ponieważ zainteresowała nas tematyka. Mimo, że matematyka to trudny przedmiot, można ją jednak polubić. Poza tym, przyszłyśmy tutaj, aby nauczyć się czegoś nowego - stwierdziły dziewczęta.
Projekt realizowany w szkole w Ptaszkowie współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej.
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?