Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy system i od razu problem

Magdalena Łukaszewska
Nowy system i od razu problem
Nowy system i od razu problem Magdalena Łukaszewska
CEPiK 2.0 został wprowadzony w połowie listopada. Oczywiście nie obyło się bez trudności . Problem odczuli urzędnicy i mieszkańcy. Jak sytuacja wygląda teraz? Jest już lepiej?

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym jest CEPiK 2.0. To Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców. W połowie ubiegłego miesiąca, po długich zapowiedziach został on uruchomiony przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz Centralny Ośrodek Informatyki w Warszawie.

W założeniu cały program ma kompletować i przechowywać informacje na temat pojazdów, a docelowo również i samych kierowców. Dodajmy, że do tej pory działał już podobny system o nazwie CEPiK 1.0, jednak zdaniem jego zarządców był on już nieaktualny i blokował możliwość wdrożenia kolejnych, nowoczesnych usług i rozwiązań elektronicznych.

Jednak mimo dobrych chęci, akcja związana z wprowadzeniem ulepszonego systemu nie poszła zgodnie z planem. Aby go uruchomić niezbędna okazała się zmiana oprogramowania odpowiedzialnego za rejestrację pojazdów we wszystkich wydziałach komunikacji w całym kraju. Wiele tych jednostek, w czasie prowadzenia działań, było nieczynnych. Tak było między innymi w Wolsztynie. Pracował z kolei, mimo utrudnień, wydział w Grodzisku Wielkopolskim:

- Mogliśmy tego dnia nie obsługiwać klientów, ale nie zdecydowaliśmy się na taki krok. Oczywiście nie obyło się bez utrudnień. Najwięcej z nich mieli sami pracownicy, którzy przez niedziałający do końca nowy system, nie mogli między innymi w pełnym zakresie rejestrować pojazdów. Robiliśmy jednak co w naszej mocy, aby obsługa petentów na tym nie ucierpiała- wyjaśnia Krystyna Młynarek, naczelnik Wydziału Komunikacji grodziskiego starostwa.

Niestety mimo to część mieszkańców i tak odczuła zmianę: - Jednego dnia wydawane były tylko stałe dowody rejestracyjne, z kolei innego nie można było zgłosić sprzedaży pojazdu czy przerejestrować auto z innego powiatu. Moich spraw nie udało mi się więc załatwić za jednym razem. Kiedy przyszedłem do wydziału ponownie, odstraszyła mnie kolejka petentów. Łatwo nie było, więc zrezygnowałem. Mam nadzieję, że niebawem sytuacja się poprawi- mówił nam Marek, mieszkaniec Grodziska.

Jak zapewnia Krystyna Młynarek, system działa coraz lepiej z dnia na dzień: - In dłużej nowy CEPiK działa, tym wszystko funkcjonuje sprawniej. Myślę, że niebawem wszystkie usługi powinny być dostępne i nie będzie już żadnych kłopotów - usłyszeliśmy.

Dodajmy, że podobnie sytuacja wygląda w całym kraju i nie zależy od poszczególnych wydziałów. Nad rozwiązaniem problemów pracują koordynatorzy systemu oraz sztab informatyków.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na grodzisk.naszemiasto.pl Nasze Miasto