Remont linii kolejowej między Wolsztynem a Drzymałowem zapewni szybszy i bezpieczniejszy dojazd do Poznania. Projekt przyczyni się do zwiększenia dostępności komunikacji kolejowej dla mieszkańców regionu. Przypomnijmy, że dotychczas pociągi pasażerskie mogły jechać z prędkością do 80 km/h. Wymiana toru na około 15 km odcinku pozwoli na zwiększenie prędkości do 120 km/h, natomiast bezstykowe ułożenie szyn na nowych podkładach zmniejszy hałas i oddziaływanie kolei na środowisko.
Bezpieczeństwo poprawią prace na przejazdach kolejowo -drogowych. Niektóre skrzyżowania zostaną wyposażone w dodatkowe zabezpieczenia: sygnalizacje, rogatki i monitoring.
Modernizacja trasy trwa już od kilku miesięcy. W ramach rewitalizacji linii kolejowej remont przechodzi również stacja w Grodzisku Wielkopolskim. Pierwsze efekty widać już gołym okiem, a podróżni z niecierpliwością oczekują finału prac.
Jak docelowo będzie wyglądać stacja w Grodzisku Wielkopolskim? Zgodnie z zapowiedziami, perony zostaną podwyższone i wyposażone w ławki oraz nowe, jasne oświetlenie. Dogodne dojście na perony zapewnić ma wyremontowane przejścia podziemne i wybudowanie pochylni dla osób z ograniczoną mobilnością. Powiadamianie podróżnych ułatwią tablice wyświetlające informacje o rozkładzie jazdy oraz czytelne oznakowanie i gabloty informacyjne.
- Prace związane z rewitalizacją linii kolejowej Drzymałowo – Wolsztyn sukcesywnie postępują. Do końca br. wykonawca deklaruje zakończenie zasadniczych prac przy modernizacji torów i przejazdów kolejowo-drogowych. Przebudowywane są perony w Grodzisku Wielkopolskim i Wolsztynie. Na obu stacjach odnawiane są przejścia podziemne. Po zakończeniu tych prac rozpocznie się m.in. budowa nowego przystanku Adamowo, kontynuowany będzie remont obiektów inżynieryjnych - mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK.
Jak informowaliśmy już we wrześniu tego roku, zamknięcie torowe na szlaku Grodzisk Wielkopolski - Wolsztyn będzie wydłużone. Podróżni mieli nadzieję, że z komunikacji zastępczej będą korzystać do 5 listopada.
- Szeroki zakres robót – m.in. wymiana nawierzchni na jednotorowym odcinku – wymaga zastępczej komunikacji autobusowej między Wolsztynem a Grodziskiem Wielkopolskim. Ze względu na nieprzewidzianą przed rozpoczęciem inwestycji konieczność m.in. wzmocnienia nasypów planowana jest ona do I kw. 2023 r. Zostało to uzgodnione z przewoźnikiem i uwzględnione w rozkładzie jazdy - tłumaczy R. Śledziński.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn” za ok. 108 mln zł z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Podróżni skorzystają ze wszystkich efektów inwestycji do końca lipca 2023 r.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?